Cuti Yang Ku Nantikan

Tuesday, February 16, 2010









Tahun baru cina baru - baru nie memang sesuatu yang amat aku nantikan ... 12 hb lagi aku dah mohon cuti siap - siap cos aku nak hantar tempahan itik sebanyak 500 ekor yang di minta oleh seorang pengusaha itik di Sandakan ... Family aku semua ke KK ... Ye lah kan , tengah time cuti , tapi bagi aku cuti nie lah masa untuk aku meluangkan sepenuhnya kat kebun dan kandang itik ku ....

Alhamdulillah , tempahan itik yang aku terima semakin memberangsangkan dan perkara yang amat mengembirakan , itik aku dah start bertelur hehehe ... Setakat nie dah 16 biji sehari dan dalam tempoh sebulan nie aku mensasarkan 120 ke 150 biji sehari walaupun itik betina aku sebenarnya dah ada 200 ekor ... Itik Jantan ada lebih kurang 120 ekor dan siap sedia untuk dijual bagi tujuan daging ...

InsyaAllah , kalau target aku tue tercapai , akan masuk lagi sebanyak 300 ekor anak itik hasil dari inkubator aku sendiri ....

2 comments:

junaidi @ Jerun Roku February 17, 2010 at 2:19 AM  

berjaya nampaknya ... projek ternakan itik tuan ni... moga di murahkan lagi rezeki...

Anonymous,  April 18, 2010 at 11:02 PM  

thanksss ya bro

Post a Comment

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP